سفارش تبلیغ
صبا ویژن
می دانم که برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استواری است که با آن تو را برمی گزیند و اینک، قلبم با اراده ای استوار با تو رازگویی می کند. [امام کاظم علیه السلام ـ در دعایش زمانی که او را به سوی بغداد می بردند ـ]
 
دوشنبه 93 دی 8 , ساعت 9:34 عصر

فایده‌ی حجاب در بعد اقتصادی 



استفاده از حجاب و پوشش، به‌ویژه در شکل چادر مشکی، به دلیل سادگی و ایجاد یکدستی در پوشش بانوان در بیرون منزل می‌تواند از بعد اقتصادی نیز تأثیر مثبت در کاهش تقاضاهای مدپرستی بانوان داشته باشد. 
البته به‌شرط اینکه خود چادر مشکی دستخوش این تقاضاها نگردد. متأسفانه بعضاً مظاهر مدپرستی در چادرهای مشکی نیز مشاهده می‌گردد، به‌گونه‌ای که برخی از بانوان به‌جای استفاده از چادرهای مشکی متین و باوقار، به چادرهای مشکی توری، نازک و دارای طرح‌های جلف و سبک که با هدف و فلسفه‌ی حجاب و پوشش تناسبی ندارند روی می‌آورند.

خاطره ای کوتاه

یکی از دانشجویان محجبه درباره‌ی رواج فرهنگ مدگرایی در خاطرات خود گفته است: یادم میاید آن‌وقت‌ها که حجاب نداشتم، اگر دو روز پشت سر هم قرار بود که به خانه‌ی کسی برود، لباسی را که امروز پوشیده بودم، حاضر نمی‌شدم فردا بپوشم! احساس می‌کردم مسخره است وسعی داشتم حتی اگر شده، لباس دیگران را به عاریه بگیرم و بپوشم تا من هم با لباس جدیدی رفته باشم. این کارها واقعاً رفاه حال و راحتی را از خانم‌ها سلب کرده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ