سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثه‏هاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 88 شهریور 30 , ساعت 1:0 عصر

 

پیامبر (ص) می‌فرمایند گوشت گاو مرض و شیرش دوا است ، پس مسلمانها را گاو خور کنید که الان همینطور است . قبلا ننگ بود برای یک نفر که اگر می‌فهمیدند از زور گرسنگی گوشت گاوی خورده باشد. یک بار یک عالم روحانی 32 سال پیش در یکی از روستاهای کاشان به منزل فرزندش می‌رود و غذا حاضر نبوده است و بلا فاصله می‌روند بیرون و گوشت پیدا نمی‌کنند و گوشت گاو تهیه می‌کنند و ادامه مطلب...

یکشنبه 88 شهریور 29 , ساعت 11:6 عصر

 

دو کشور  انگلیس و فرانسه ، جلو جلو برای 10سال آینده با قیمت 10 برابر اسانس های شیمیایی ، اسانس های طبیعی مارا خریده اند ما نباید اجازه بدهیم که این اسانس طبیعی از کشور خارج شود و خانواده سلطنتی انگلیس از اسانس طبیعی استفاده کند و من شنیده ام از اسانس شیمیایی استفاده نمی‌کنند و الا چطور می‌شود یک عده مشروب خور زناکار 90 سال عمر کنند این امکان ندارد اینها از حکمای ما اطلاعات گرفتند و دارند از آن استفاده می‌کنند و بهترین مقلدین اسلام هستند همانطور که حضرت امام (ره) فرموده اند :ادامه مطلب...

جمعه 88 شهریور 13 , ساعت 4:11 صبح

آدامس

دشمن از ابتدا شروع می‌کند ، الان تمام ملت ما را الکل داده اند و کمتر کسی پیدا می‌شد الکل نخورده باشدولی خبر ندارند در تمام دارو های شیمیایی بدون استثنا الکل است و علت اینکه وقتی به بچه آدامس می‌دهی و می‌جود دیگر نمی‌توانی‌از بچه بگیری به خاطر این است که بچه به الکل معتاد شده و ادامه مطلب...
دوشنبه 88 شهریور 9 , ساعت 5:57 عصر

عوض کردن تاریخ

وقتی صهیونیست ها پروتکل صهیونیست ها را می‌نوشتند در سال 1898یا 1897 در آنجا رئیس جلسه فردی بود یهودی و مجاری الاصل که یک روزنامه نگار بود به نام هرتسل وفتی در جمع مطرح می‌کند که آفریقای جنوبی را به عنوان اسراییل اشغال کنیم این در جلسه رای نمی‌آورد و بعد فلسطین را مطرح می‌کنند در نهایت فلسطین یک سوال مطرح داشته که اگر ما فلسطین را اشغال کنیم ، جواب تاریخ را چه بدهیم ، چون ادامه مطلب...

لیست کل یادداشت های این وبلاگ