سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : دانشی که مردم ناگزیر از فراگیری آن هستند و آن رنگ[ ظواهر [اسلام است و دانشی که مردم اجازه دارند آن را واگذارند و آن قدرت خداونداست . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 93 دی 27 , ساعت 7:13 صبح

مضرات طلا برای مردان از نظر طب جدید و سنتی

در طب جدید (کلاسیک) برخی بر این باورند که طلا بر رو روی گلبول‌های سفید مردان اثر گذاشته و تعادل بین گلبول‌های قرمز و سفید را به هم میزند و باعث ایجاد کم‌خونی و حتی در برخی موارد موجب سرطان می‌گردد ولی در زنان چنین اتفاقی نمی‌افتد آن هم به خاطر لایه‌ای از چربی است که در زنان وجود دارد ولی در مردان نیست این لایه مانع نفوذ پرتوهای مضر طلا به بدن زن می‌گردد از طرفی نیز طلا را در مردان عامل برخی ناباروری‌های جنسی دانسته‌اند به این صورت که پرتوهای طلا موجب کند شدن حرکت اسپرم مردان می‌گردد و خود همین (کندی حرکت اسپرم) یکی از عامل‌های ناباروری در مردان می‌باشد همچنین طلا برای مردان از نظر طب جدید مضرات دیگری نیز دارد از جمله اینکه موجب کثیفی خون و بروز سکته‌ها و امراض قلب و خونی و... می‌گردد.

طلای پوشیده شده توسط زنان در طب سنتی لباس محسوب میشود و تأثیرات آن بر بدن نیز غذای جزو غذای جذبی به شمار میرد.

مزاج طلا گرم و خشک است و این گرمی آن به حدی است که برای مرد مضر می‌باشد و خطرناک به دلیل اینکه سرشت و طبیعت مردان گرم هست برعکس زنان که طلا برای آنان مفید می‌باشد آن هم به خاطر اینکه زنان دارای مزاج سرشتی سردتری از مردان هستند به همین خاطر از اسم طلا هم خوششان می‌آید چه رسد به خودش! البته این در همه‌ی افراد زنان صادق نیست عده‌ی قلیلی از زنان که دارای مزاج گرمی هستند تمایل زیادی به استفاده از طلا ندارند.

درنتیجه در طب سنتی گفته میشود گرمی زیاد طلا باعث به هم خوردن تعادل مزاجی بدن در مرد میشود و این به هم خوردن تعادل مزاجی موجب بروز بیماری‌های متعددی می‌گردد ولی در زنان جزو درمان‌ها محسوب می‌گردد.

با این توضیح فرقی بین انواع طلاها ازنظر رنگ وجود ندارد چون خاصیت و پرتوهای آن که توسط بدن جذب می‌گردد مهم است.

حکمت حرمت طلا برای مردان ازنظر اسلامی می‌تواند دارای دلایل بسیاری باشد که حتی در گنجایش عقل ناقص بشری نمی‌باشند هر چند که همه موراد گفته شده قابلیت نقض شدن را داشته باشند.  

----------

منابع کمکی:

سلسله دوروس موسسه تحقیقات حجامت ایران

تبیان



لیست کل یادداشت های این وبلاگ