سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، خانه ای را که در آن عروسی است، دوست دارد . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 93 بهمن 6 , ساعت 11:35 عصر

درمان عفونت لثه

امام هفتم علیه‌السلام فرموده‌اند: سرکه‌ی شراب لثه‏ را سخت کند.

(مقصود سرکه‌ی طبیعی است که در ابتدای جوشیدن تبدیل به شراب شده و سپس بعد از کم شدن دو سوم آن تبدیل به سرکه‌ی خمری میشود)


مهم‌ترین اقدام استفاده از مسواک‌های چوب اراک هست که باعث رشد و چاقی لثه و طراوت آن میشود و در درمان عفونت لثه نیز بسیار مؤثر است.
برای جلوگیری از عفونت لثه می‌توانید روزانه چند دقیقه‌ای سقز بجوید.

اما درمان‌های دیگر اینکه:

 

1- نمک یا آب نمک غلیظ شده روی دندان نگه‌دارید، این کار هم تسکین درد می‌کند وهم عفونت را از بین می‌برد (از نمک طبیعی استفاده شود)

2- کمی سرکه‌ی طبیعی را با عسل به مقدار مساوی مخلوط کرده و مضمضه نمایید که اگر چند شب انجام شود کمک فراوانی به از بین رفتن عفونت لثه می‌کند.

 
3- لثه های خودتان را با انگشت اشاره مسواک بزنید و فشار دهید این موجب خروج عفونت و بهبودی می‌گردد حتی اگر در حین کار خونریزی از لثه‌ها اتفاق افتاد این کار را ادامه دهید که در این صورت نیز فواید فراوانی دارد. این عمل ساده عفونت لثه را برطرف کرده و خارش بن دندان‌ها و لثه‌ها را نیز برطرف میکند.


4- میخک را روی قسمتی که عفونت دارد قرار دهید یا پودر میخک را بر روی لثه‌های خود بمالید که در اکثر موارد از درمان‌های قطعی عفونت لثه به حساب می‌آید (در برخی موارد نیاز به تمهیدات دیگری نیز می‌باشد)

 
در قسمت بعدی سعی می‌کنیم درمانی را مطرح نمائیم که افراد مبتلا به مشکلات لثه را از جراحی لثه رهایی دهد و به‌راحتی بدون جراحی بتوانند سلامتی کامل لثه‌های خود را به دست آورند.
 ----------------------------------------
منابع کمکی
سلسله دوروس طب آیت الله تبریزیان
سلسله دوروس موسسه تحقیقات حجامت ایران
کتاب طب نجات‌بخش
 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ