سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه با سَبُکْ عقل دوستی کند، سَبُک عقلی خود را آشکار کرده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
سلام ، غذا ، طب سنتی ، درمان ، روانشناسی رنگها ، روح ، اسانس ، داروهای گیاهی ، درمان سردرد ، روغن بنفشه ، روغن زیتون ، روغن گیری ، روغن مالی ، زکام ، بیماری ، امام زمان ، خواب ، قرآن ، مزاج ، ابن سینا ، روازاده ، طب اسلامی ، یهودی ، کم خوری ، یبوست ، یرقان ، کم خون ، کم خونی ، کنتزلبیماری ، کهیر ، کوه ، یک نفس ، کرونا ، کلسترول ، اجسام ، مزاجها ، مس ، مسمومیت ، مسمومیت غذایی ، مسواک با دست ، مسکن ، مصطکی ، مضرات طب سنتی ، معده ، معنای نزول ، معنویت ، مغز ، منافذ ، مهدویت ، مویز ، میخک ، میکروب ، ناباروری ، ناهنجاری ، نزول ، نزول بیماری ، نسخه ، نعناع ، نقص طب سنتی ، نوشیدن ، نیازهای جنسی ، نیت ، هلیله سیاه ، هم ، وحی ، ورزش ، وقت ، ویروس کرونا ، قرآن درمانی ، قرص مسکن طبیعی ، قرمز ، قرمز روانشناسی رنگها ، قولنج ، قوی ترین مخلوق ، قیلوله ، کاشان ، گرم ، گرم مزاج ، گرمابه ، گرمی جات ، گل بنفشه ، گوشت ، گیاهان داروئی ، لاغری ، لباس زیر رنگ لباس ، لثه ، محبت ، مرد ، مردان ، مرگ ابن سینا ، مرگ ومیر ، طب سنتی و کرونا ، طب نوین ، طلا برای زنان ، طلاق ، ظروف مسی ، عرق بیدمشک ، عرق کاسنی ، عسل ، عطر ، عطر سرد ، عطر گرم ، عفونت ، علم طب ، عمل آپاندیس ، غذای انسی ، غذای پنداری ، غم بزرگترین عامل بیماری ، غم وغصه ، فالوده ، فرانسه ، فضیلت روغن بنفشه ، فقر آهن ، خواب نیمروز ، خواب کم ، خوردن ، خوره ، خون ساز ، دارو ، داروها ، داروهای جنسی ، آب نمک ، آب نیسان ، آپاندیس ، آپاندیسیت ، آخرالزمان ، آدامس ، آزمایش خون ، آسمان ، آفت دهان ، آلومینیم ، انس ، انس با حیوانات ، انسان ، انگلیس ، انگور ، اهل بیت ، ایکتر ، ایکتر فیزیولوژیک ، اکبری ، اکسیژن ، بادکش ، بارداری ، بدون هزینه ، برگ سنا ، برنامه غذائی ، بلغمی ، بلوغ ، بنفشه ، بنفشه تازه ، بنفشه خشک ، بهترین روش ، بهترین روش نوشیدن ، بویایی ، بی اثر بودن طب سنتی ، بی حسی دست وپا ، بی خوابی ، بی کاربرد ، بیدمشک ، بیماری ابن سینا ، بیماری خونی ، بینائی ، پایه ی کنجد ، پایه کنجد ، پدر ومادر ، پرتوهای طلا ، پرخوری ، پژمردگی پوست ، پلک ، پندار ، پودر کاسنی ، پوست ، پوست صورت ، پوسیدگی دندان ، پیامبر ، پیسی ، پیشگیری ، تاریخ ، تپش قلب ، تجدیدقوا ، تجویز ، تری گلیسیرید ، تطهیر ، تغذیه اسلامی ، تفکر ، تفکر مثبت ، تفکرات منفی ، تقویت حافظه ، تنقیه ، توانایی جنسی ، جذب ، جذب سریع ، جنسی ، چاقی ، چرا سزارین ، چشم ، چین وچروک پوست ، حجاب، خاطره ،بدحجاب،مدپرستی ،چادر،توری،چادر طرح دار ، حجامت ، حجامت گوش ، حسد ، حسین خیراندیش ، حمام ، ژن ، ژنتیکی ، سبز ، سرد مزاج ، سردرد ، سرطان ، سرطان سینه ، سرگیجه ، سرماخوردگی ، سرکه ، سزارین ، روغن کنجد ، زانو درد ، زایمان طبیعی ، زرد ، زردی ، زن ، سلامتی ، سه نفس ، سوءاستفاده ، سوءظن ، سوءهاضمه ، سودا ، سودازایی ، سوداوی ، سی نوع سردرد_روغن بنفشه ، سیاه ، سیاه دانه و عسل ، سیری ، سینوزیت ، شب ادراری ، شب زنده داری ، شدیدترین مخلوق ، شستشو ، شفا ، شیطان ، شکر نوشیدن ، شکرسرخ ، شکم پر ، صحت جسم ، صحیفه امام رضا ، صفراوی ، صهیونیسم ، ضرر طلا ، درمان عفونت ، درمان میگرن ، درمان نکردن ، درمان کرونا در طب سنتی ، درمان کم خونی ، دموی ، ده مرحله ، دیابت ، دیدار ، دیدن ، دکتر خیراندیش ، ذکرخدا ، رآن درمانی ، رازیانه ، راهکار طب سنتی برای درمان کرونا ، رجعت ، رژیم ، رفع چین وچروک پوست ، رنگ ، رنگ پریدگی ، داروهای لذت در مجامعت ، داروی امام کاظم ، داروی امام کاظم (ع) داروی امام کاظم ، داروی حرام ، دردمفاصل ، استرس ، افسردگی ، افسردگی زایمان ، الکل ، روش سنتی کم خونی ، روش صحیح غذا خوردن ، روش گرفتن روغن بنفشه ، روغن ، درمان آپاندیس ، درمان آپاندیس درطب سنتی ، درمان با آب ، درمان جذام ، درمان زردی ، درمان ساده، ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :47
بازدید دیروز :204
کل بازدید :2160761
تعداد کل یاداشته ها : 195
99/9/9
2:59 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
سادات[294]

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 بحث درمان با آب آسمان

 

اسلام روش های خاص خود را درباره مسئله آب درمانی دارد. علاوه بر اصل آب درمانی که معلوم شد منشا آن اسلام است، اسلام روش های دیگری در آب درمانی دارد که در هیچ طب دیگری سابقه ندارد. یکی درمان با آب آسمان است. خداوند درباره آب آسمان می‌فرماید:

?وَ نَزَّلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً مُبارَکا? یعنی و از آسمان آب مبارکی نازل کردیم.

قرآن مبالغه نمی‌کند. زمانیکه چیزی را به عنوان مبارک معرفی می‌کند واقعا اثر خوبی دارد. اثراتی مانند زیاد کردن و رشد و نمو و سلامتی.

از این آیه استفاده می‌شود که آب باران با آب های دیگر تفاوت دارد و آب باران است که مبارک است.

در آیه ای دیگر می‌فرماید:

? وَ یُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بِهِ وَ یُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ ?

یعنی برای شما از آسمان آبی نازل کردیم تا با آن شما را تطهیر کند و از شما آسیب شیطان را می‌برد

در روایت آمده است:

اشْرَبُوا مَاءَ السَّمَاءِ فَإِنَّهُ یُطَهِّرُ الْبَدَنَ وَ یَدْفَعُ الْأَسْقَامَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ یُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ‌ مِنَ السَّماءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ‌ بِهِ وَ یُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَ لِیَرْبِطَ عَلى‌ قُلُوبِکُمْ وَ یُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدامَ

یعنی آب آسمان بنوشید زیرا بدن را پاک سازی می‌کند و بیماری ها را دفع می‌کند.

معلوم است که مراد از بدن، باطن بدن است. زیرا می‌فرماید بنوشید. درون بدن از آلایندگی ها و از نجاسات و از چیزهایی که به بدن آسیب می‌رساند پاک می‌شود.

روایت تصریح به درمان و پیشگیری تصریح دارد.

در روایت دیگر پیامبر(ص) می‌فرماید:

عَلَّمَنِی‌ جَبْرَئِیلُ‌ دَوَاءً لَا أَحْتَاجُ مَعَهُ إِلَى دَوَاءٍ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا ذَلِکَ الدَّوَاءُ قَالَ یُؤْخَذُ مَاءُ الْمَطَرِ قَبْلَ أَنْ یَنْزِلَ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ یَجْعَلُ فِی إِنَاءٍ نَظِیفٍ وَ یَقْرَأُ عَلَیْهِ الْحَمْدَ إِلَى آخِرِهَا سَبْعِینَ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْمُعَوِّذَتَیْنِ سَبْعِینَ مَرَّةً ثُمَّ یَشْرَبُ مِنْهُ قَدَحاً بِالْغَدَاةِ وَ قَدَحاً بِالْعَشِیِّ فَوَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ لَیَنْزِعَنَّ اللَّهُ بِذَلِکَ الدَّاءَ مِنْ بَدَنِهِ وَ عِظَامِهِ وَ مِخَخَتِهِ وَ عُرُوقِهِ

یعنی جبرئیل دوائی به من آموخت که با آن به داروی دیگری احتیاج ندارم عرض شد آن دارو چیست؟ فرمود آب باران را قبل از اینکه به زمین برسد بگیرید سپس در ظرف تمییز قرار داده می‌شود و بر آن حمد هفتاد مرتبه و توحید و معوذتین هفتاد مرتبه خوانده می‌شود و از آن یک لیوان در صبح و یک لیوان در شب بنوشد. قسم به کسی که من را به حق مبعوث کرد، خداوند بیماری را به وسیله این دارو از بدن و استخوان ها و مغز و رگ ها خارج می‌کند.

این روایت صراحت دارد به اینکه آب آسمان دارو است. مطلق آب باران چنین خصوصیتی دارد و اختصاص به آب نیسان ندارد.

خصوصیت طب اسلامی این است که منشا آن ائمه و پیامبر است. پیامبری که درباره او چنین آمده است:

?وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‌ إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحى‌? چیزی از خود نمی‌گوید و همه آنچه می‌گوید وحی است.

آب باران عوامل بیماری و خود بیماری را از بدن خارج می‌کند. عمل پاکسازی را انجام می‌دهد. یکی از خطوط کلی درمان که در ابتدای کتاب بحث کردیم پاکسازی بدن است. یکی از عوامل پاکسازی بدن آب باران است.

خوب است این دارو در صبح و شب به مدت چهار روز مصرف شود.

باید در نظر گرفته شود که آب باران نباید کثیف باشد یعنی مثلا به همراه دوده نباشد. چون فرموده آب باران و نفرموده آب دود آلود. روایات می‌فرماید آب باران خوب است چون صاف و گوارا و شفاف و شیرین است.

خصوصیت آب باران این است که «نیتروژینه» است. نیتروژن در طبقات بالای آسمان قرار دارد و این نیتروژن در قطره های باران حل می‌شود. و آب باران پر از نیتروژن و ازد است و نیتروژن برای رشد بدن انسان و گیاهان بسیار موثر است. ترکیب اصلی سلول علاوه اکسیژن و هیدروژن نیازمند نیتروژن هم هست. نیتروژن از ترکیبات اصلی پروتئین است. پس آب باران کمبود نیتروژن را جبران می‌کند بنابراین آب باران امتیازی نسبت به دیگر آب ها دارد.

رطوبت منشا بیماری است اما اگر شخص صفراوی است و بدن او خشک است آب درمانی برای او حیاتی است.

ما وجود بیمارستان را رد می‌کنیم اما اگر بخواهیم بیمارستان اسلامی تاسیس کنیم آب بیماران باید آب باران باشد.

روایت دیگری را راوندی از پیامبر(ص) نقل می‌کند:

أَ لَا أُعَلِّمُکُمْ بِدَوَاءٍ عَلَّمَنِی جَبْرَئِیلُ ع مَا لَا تَحْتَاجُونَ مَعَهُ إِلَى‌ طَبِیبٍ‌ وَ دَوَاءٍ قَالُوا بَلَى یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ مَنْ یَأْخُذُ مَاءَ الْمَطَرِ وَ یَقْرَأُ عَلَیْهِ فَاتِحَةَ الْکِتَابِ سَبْعِینَ مَرَّةً وَ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ سَبْعِینَ مَرَّةً وَ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ سَبْعِینَ مَرَّةً وَ یُصَلِّی عَلَى النَّبِیِّ وَ آلِهِ سَبْعِینَ مَرَّةً وَ یُسَبِّحُ سَبْعِینَ مَرَّةً وَ یَشْرَبُ مِنْ ذَلِکَ الْمَاءِ غُدْوَةً وَ عَشِیَّةً سَبْعَةَ أَیَّامٍ مُتَوَالِیَاتٍ الْخَبَرَ بِتَمَامِه

آیا دوائی که جبرئیل به من آموخت را به شما نیاموزم؟ با این دارو نیازمند دارو و طبیب نخواهید بود. عرض کردند بله فرمود کسی که آب باران بگیرد و و بر آن سوره های حمد و توحید و فلق و ناس و صلوات و سبحان الله هر کدام هفتاد مرتبه بخواند و از آن هفت روز متوالی صبح و شب بنوشد.

در این روایت زمان مصرف معین کرده است. افرادی که بیمار هستند یک هفته بخورند خوب می‌شوند.

این روایت و روایت قبل تفاوت هایی با هم دارند و دو روایت محسوب می‌شوند.

مراد از تسبیح در این روایت مطلق تسبیح است و حداقل آن سبحان الله است.

اگر کسی هر روز بتواند آب باران بنوشد خوب است. و آیه قرآن به این مطلب دلالت دارد که هر چه بیشتر از این آب استفاده بشود برکت آن بیشتر است.

آیا خود بیمار اذکار را به آب باید بخواند؟

از روایت اول که فرموده یقرء علیه(به صیغه مجهول) یعنی خوانده بشود معلوم می‌شود که غیر بیمار هم می‌تواند اذکار را به آب بخواند اما از روایت دوم که می‌فرماید یقرء (به صیغه معلوم) یعنی بخواند معلوم می‌شود که خود فردی که می‌خواهد آب را مصرف کند باید اذکار را بخواند.