سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را دیدند با جامه‏اى کهنه و پینه زده . سبب پرسیدند فرمود : ] دل را خاشع کن و نفس را خوار ، و مؤمنان بدان اقتدا کنند در کردار . همانا دنیا و آخرت دو دشمنند نافراهم ، و دو راهند مخالف هم . آن که دنیا را دوست داشت و مهر آن را در دل کاشت ، آخرت را نه پسندید و دشمن انگاشت ، و دنیا و آخرت چون خاور و باختر است و آن که میان آن دو رود چون به یکى نزدیک گردد از دیگرى دور شود . و چون دو زنند در نکاح یکى شوى که ناسازگارند و در گفتگوى . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 93 دی 30 , ساعت 7:22 صبح

درمان سردردها
 
عامل ایجاد سردردها حدود سی مورد  است مانند سردردهایی که از سینوزیت ،یبوست ، غلبه‌ی خون ، صفرا، گرفته شدن بینی، ضعف چشم ، کم‌خونی یا سایر موارد دیگر  می‌باشد  برای درمان هرکدام از سردردها باید عامل اصلی سردرد شناخته شده   و در سیر درمان ، آن عامل و علت مرتفع گردد تا به طور کل ریشه‌ی سردرد درمان گردد  ولی به‌طور کلی برای درمان سردرد یک داروی عمومی ویژه‌ای  وجود دارد که  آن هم  روغن بنفشه است  ویژه بودن این روغن را میتوانیم از روایت زیر برداشت کنیم

با اسناد نقل شده امام رضا (علیه السلام) فرمود که پدرم جعفر بن محمد- علیه السلام- فرمود:
پدرم روغن‏ خواست تا به سرش بمالد، هنگامى که روغن به سر مالید، پرسیدم از چه روغنى مالیدید؟ فرمود، روغن بنفشه‏.
پرسیدم فضیلت روغن بنفشه چیست؟ فرمود: پدرم از جدم حسین‏
بن على  و او از پدرش على بن ابى طالب علیهم السلام نقل کرد که فرستاده خداصلی الله علیه وآله فرموده:
برترى روغن بنفشه بر سایر روغن‏ها مانند برترى اسلام بر سایر دین‏ها مى‏باشد.

 
روغن بنفشه هم در روایات و طب اسلامی وهم در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد  ویکی از کاربردهای آن درمان سردردهای مختلف می‌باشد ولی در برخی از سردردها تقریباً به عنوان مسکن عمل می‌کند (البته خاصیت درمانی هم دارد و در آن‌ها هم مسکن صرف نیست ) و برای تکمیل درمان باید عامل را هم برطرف نمود.

روش مصرف روغن بنفشه جهت درمان سردردها:


 یک قطره از روغن بنفشه‌ی مرغوب ( در قسمت بعدی به روش تهیه‌ی خانگی روغن بنفشه خوب اشاره خواهیم کرد )  را  هنگام سردرد یا پیش از آن در سوراخ بینی می‌چکانیم  که این عمل سریعاً  باعث درمان و تسکین سردرد خواهد شد  و در مواردی از سردردها مانند سینوزیت نیاز به تکرار این عمل می‌باشد  خود این روش برای درمان سردردها بسیار مؤثر می‌باشد  ولی اگر احیاناً سردرد بهبود پیدا نکرد می‌توانید روغن بنفشه را با مقداری پودر کاسنی مخلوط کرده وبر روی پیشانی بمالید.

نکته:روغن بنفشه‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند ممکن است مرغوبیت کافی را نداشته باشند به همین خاطر آن اثر مورد انتظار را هم نخواهند داشت پس برای اطمینان بیشتر باید خودتان اقدام به تهیه‌ی روغن بنفشه نمایید.
---------------------------------------------

منابع کمکی:
صحیفة الإمام الرضا علیه السلام 
دوروس طب آیت الله تبریزیان
 
 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ