سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تفکّر مایه زندگانی دل بیناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 93 آبان 7 , ساعت 5:30 عصر

بچه ام زیاد سرما می خورد 1 

ضعف سیستم ایمنی از مشکلات بسیار شایع و از ره آوردهای نامیمون زندگی و طبّ مدرن است. علم،  به ویژه در حیطه بهداشت و درمان، روز به روز پیشرفت می کند امّا وقتی از مردم سوال می کنیم که « فکر می کنید شما سالم ترید و کمتر مریض می شوید یا قدیمی ترها؟» پاسخ مشترک تقریبا تمامی سوال شوندگان این است که   :« قدیمی ترها از ما سالمتر بودندبه راستی چرا چنین تفکّری در ذهن اکثر مردم نقش بسته است؟ پاسخ این سوال چندان سخت نیست؛ واقعیت این است که ما نسبت به نسل های قبل از خود، ضعیف تر شده ایم و فرزندان ما، حتی نسبت به ما هم ضعیف تر هستند

این « ضعف»که واژه ای عامیانه است؛ در فرهنگ طبّ سنّتی به نحوی تعریف می شود و در قاموس طبّ مدرن به شیوه ای. براساس آموزه های طبّ قدیم، شاید مهم ترین تفاوت مردمان این زمان نسبت به قدیمی ترها، ضعف کبد آنهاست؛ امّا در فرهنگ واژگان طبّ جدید، این تفاوت به نحو دیگری بیان می شود و آن عبارت «ضعف سیستم ایمنی»است. درواقع، افزایش بروز انواع بیماری های عفونی (و ازجمله همین سرماخوردگی) و غیرعفونی( مثل انواع سرطان ها، آلرژی ها و ...) همه یک علّت مشترک دارند و آن هم این است که نیروی دفاعی بدن ما خسته و ضعیف است.

 

علل ضعف سیستم ایمنی کودکان(و البتّه بزرگسالان)

قبل از ورود در بحث اصلی تذکّر این نکته را لازم می دانم که اگرچه ضعف سیستم ایمنی در کودکان نمود بیشتری دارد امّا این مساله مشکل مشترک کودکان امروز و دیروز است ولذا بزرگترها، هم از آن جهت که والدین کودکانشان هستند باید این مقاله را به دقّت بخوانند و هم از این جهت که خودشان هم قربانی زندگی مدرن هستند مخاطب این نوشتار هستند.

امّا بعد: این سوال که چرا بچه های ما این قدر ضعیف شده اند پاسخی ساده دارد. اگر نگاهی به زندگی خود بیندازیم و آن را با زندگی پدران و اجداد خود مقایسه کنیم این دلایل را خواهیم یافت. درواقع، این روزها، اکثر شوون زندگی ما به نحوی تنظیم شده اند که ما را به سمت بیماری و ضعف پیش می برند . من تنها چند مورد اصلی را، آن هم به اختصار، ذکر می کنم و یافتن بقیه را به خودتان واگذار می کنم چرا که اگر قرار باشد در این مقوله به طور کامل بحث کنیم باید تقریبا تمام افعال و اعمال زندگی امروزی را مورد نقد قراردهیم.

1- تغذیه غلط:

1-1 پرخوری:طبّ جدید ظاهرا پرخوری را تقبیح می کند امّا باید پرسید چرا مردمان این زمانه واضحا از قدیمی ها پرخورترند؟ حقیقت آن است که آنچه که در طبّ جدید به عنوان تغذیه صحیح ترویج می شود، خودش یک تغذیه براساس پرخوری است. مثلا طبّ اسلامی و طبّ قدیم دو وعده غذا را در روز سفارش می کنند.(صبحانه وشام) ولی طبّ جدید سه وعده غذا به همراه دو میان وعده. طبّ قدیم خوردن آب را فقط در حالت تشنگی جایز می داند و طبّ جدید توصیه می کند که حداقل روزی 8 لیوان آب و سایر مایعات مصرف شود و ....

در روایات ما تصریح شده است که اگر مردم دست از پرخوری و پرنوشی بردارند بدن های آنها مقاوم خواهد شد:

* امام رضا (علیه السّلام) فرموده اند:« لَوْ اَنَّ النَّاسَ قَصَّرُوا فِی الطَّعَامِ لَاسْتَقَامَتْ اَبْدَانُهُمْ :اگر مردم غذای کمتری بخورند؛ بدن هایشان مقاوم خواهد شد.»(1)

* امام صادق(علیه السّلام)  نیز در احادیثی جداگانه فرموده اند:

الف- «لَا یَشْرَبْ اَحَدُکُمُ الْمَاءَ حَتَّی یَشْتَهِیَهُ فَاِذَا اشْتَهَاهُ فَلْیُقِلَّ مِنْهُ:تا تشنه نشده اید آب نخورید؛ در آن وقت هم کمتر بخورید.» (2)

ب- « لَوْ اَنَّ النَّاسَ اَقَلُّوا مِنْ شُرْبِ الْمَاءِ لَاسْتَقَامَتْ اَبْدَانُهُمْ:اگر مردم آب کمتری بخورند؛ بدن هایشان مقاوم خواهد شد.» (3)

ج- « مَنْ اَقَلَّ شُرْبَ الْمَاءِ صَحَّ بَدَنُهُ:کسی که آب، کمتر بخورد؛ بدنش تندرست می شود.»(4)

2-1شیوه های غلط آماده سازی غذا: افراط در پخته خوری؛ مصرف غذاهای سرخ کرده، چرب، شور و ....

3-1 ظروف نامناسب غذا خوری: مثل ظروف آلومینیومی، رویی، تفلون، پلاستیک ....

4-1روش های غلط نگهداری مواد غذایی:فاصله گرفتن از تازه خوری و عادت به مصرف غذاهای فریزری، دودی، شب مانده و ....

5-1مصرف انواع غذاهای صنعتی و مصنوعی: که متاسّفانه و علیرغم اثبات آثار بسیار منفی آنها بر بدن، روز به روز با استقبال  بیشتری مواجه می شوند.

6-1عدم رعایت آداب صحیح تغذیه:مثل عجله در خوردن، داشتن استرس در وقت تغذیه، سرگرمی به چیزی غیر ازغذا(تماشای تلویزیون و ...) ایستاده غذا خوردن، بی نظمی در اوقات تغذیه و ....

7-1عدم توجه به مسایلی مانند مزاج شخص، فصل و محیط جغرافیایی، بیماری های فرد و ... درتنظیم برنامه تغذیه ای و ....

8-1افزایش مصرف غذاهای با طبع سرد نسبت به غذاهای دارای طبع گرم و ....

9-1استفاده از انواع سموم؛ آنتی بیوتیک ها، کودهای شیمیایی، داروهای هورمونی و ... در کشاورزی و دامپروری

10-1و ....

قصه پرغصّه تغذیه، سری دراز دارد و اگر به این فرمایش نورانی رسول اکرم (صلّّی الله علیه و آله و سلّم) توجه کنیم که : «  الْمَعِدَهُ بَیْتُ کُلِّ دَاءٍ وَ الْحِمْیَهُ رَاْسُ کُلِّ دَوَاءٍ :معده خانه همه بیماری ها و پرهیز در راس همه درمانهاست.»(5) شاید کمی بهتر درک کنیم که تغذیه غلط امروزی درحال رقم زدن چه فاجعه ای برای ما و نسل آینده ماست.

 

2- واکسیناسیون:

شاید از دیدن این عنوان تعجب کنید. ما به کودکان خود واکسن می زنیم تا کمتر مریض شوند وسالم تر باشند؛ امّا واقعیت چیز دیگری است. متخصصان طبّ سنتی اعتقاد جازم دارند که واکسیناسیون یکی ازعوامل اصلی افت قدرت سیستم دفاعی بدن است.درواقع ما با واکسیناسیون موفق به کنترل یا ریشه کنی بیماری هایی مثل طاعون و آبله شده ایم امّا درعوض نسلی را بار آورده ایم که تا آخر عمر آب دماغشان آویزان است! و باید با انواع آلرژی ها، بیماری های عفونی، بیماری های گوارشی، سرطان ها و ... دست و پنجه نرم کنند. می دانم که هرقدر هم که ادامه دهم چندان از تعجب شما کاسته نخواهد شد امّا یک حقیقت تاسّف بار آن است که به طور سیستماتیک وغیر سیستماتیک، پژوهش هایی که عوارض منفی واکسن ها را برملا کرده اند از دسترس عامه مردم دور نگهداشته می شوند تا این دور باطل دچار اختلال نشود.

از شما خواهش می کنم در مورد فرزندان خود و اطرافیان خود کمی دقت کنید. مثلا با کمی دقّت می توانید متوجه شوید که بسیاری از این کودکان، بعد از تزریق اولین نوبت واکسن سه گانه، دچار افت واضح سطح سلامتی شده اند و حتّی بعضی تا چند سال، از بی اشتهایی، کاهش رشد، اختلالات عصبی و ... رنج برده اند.

به عنوان یک تعارض قابل درک این نکته را یادآوری می کنم که طبّ جدید در تمام ابعاد زندگی سعی دارد ما را «استریل»بار بیاورد. برای مثال اگر فرزند شما بخواهد تکه ای نان که روی زمین افتاده را بخورد مانع او خواهید شد و حتی اگر آن لقمه در دهان کودک باشد سعی می کنید آن را از دهانش خارج کنید و این درحالی است که اگر به فرض، آن تکه نان آلودگی خاصّی هم داشته باشد؛ این آلودگی باید از سدهای مختلف دفاعی بدن بگذرد تا بتواند کودک را بیمار کند. امّا وقتی که حجم زیادی میکروب یا محصولات میکروبی را از راه تونل واکسن و به دور از مبادی کنترلی ارتش دفاعی بدن، وارد جسم کودک خود می کنید؛ اصلااحساس نگرانی نمی کنید. این تعارض و تعارض هایی از این دست را طبّ جدید برای ما پذیرفتنی کرده است.

به هرحال هدف ما در این مقاله پرداختن به مساله واکسیناسیون و سیاست های صهیونیستی پنهان شده در پس برنامه های واکسیناسیون جهانی نیست که این بحث سزاوار بحثی متقن و مستند است که در جای خود به آن خواهیم پرداخت اما فقط چند جمله از مصاحبه «روبروت گالو»، کاشف ویروس ایدز با نشریه تایمز را برایتان نقل می کنم:

« ارتباط بین برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی و گسترش بیماری‌های همه‌گیر زمینه مطالعاتی مهم و جالبی است. من قاطعانه نمی‌توانم بگویم که این موضوع واقعاً اتفاق افتاده است، اما سال‌هاست که معتقدم استفاده از واکسن‌های زنده، همانند آنچه که در مورد واکسن فلج‌ اطفال اتفاق افتاد، می‌تواند به فعال ساختن عوامل خفته‌ای چون ویروس ایدز بیانجامد(6)

 

چند پیشنهاد برای مطالعه بیشتر:

واکسینه کردن جهان؛ گیتز و راکفلر به دنبال کاستن از جمعیت جهان هستند.

واکسیناسیون سراسری به چه قیمتی؟

فراماسونری در صنعت غذاها قسمت دوم: مواد غذایی و واکسن ها

 

من حتی توصیه هم نمی کنم که واکسن بچه ها را نزنید ( البته در صورت مشاوره با طبیب حاذق ورعایت برخی نکات میتوانید تمام واکسن ها را کنار بگذارید که واکسن نزدن شیوه ی اکثر قریب به اتفاق طبیان طب اسلامی میباشد) امّا لازم است که هوشیار باشید و کودکان خود را به امان واکسن رها نکنید و برای ارتقای سیستم ایمنی آنها اقدام کنید. اقداماتی که در ادامه بحث ذکر خواهند شد.

 

3-اقتضاآت زندگی ماشینی:مثل کمی تحرک، زندگی درسایه، آلودگی های زیست محیطی و ....

.» (12)

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ