سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سالمند از اینکه نزد جوان بنشیند و از او دانش آموزد، خجالت نکشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 93 آبان 7 , ساعت 5:35 عصر

 

ب- مرحله درمان: یاد بگیریم چگونه سرماخوردگی را درمان کنیم .

حقیقت این است که درمان های رایج سرماخوردگی و بیماری های مشابه، اغلب دارای مشکلات اساسی هستند که علاوه بر درمان ناقص بیماری و ماندگار کردن آن در بدن ما، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن هم می شوند و این درحالی است که در صورت درمان صحیح بیماری، پایان هر بیماری عفونی باید با ارتقا و کارآزمودگی بیشتر ارتش دفاعی بدن همراه شود. بنابراین اولا باید از اشتباهات رایج در درمان سرماخوردگی بپرهیزیم و درثانی، اقدامات صحیح در درمان را آموخته و عمل کنیم.

ب- الف- اشتباهات رایج در درمان سرماخوردگی ادامه مطلب...

چهارشنبه 93 آبان 7 , ساعت 5:34 عصر

 5- حجامت:حجامت بدون تردید یکی از بهترین و کامل ترین روش های ارتقای توان سیستم ا یمنی است و به عقیده بسیاری ازکارشناسان طبّ اسلامی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای واکسیناسیون باشد. برخی فواید اثبات شده حجامت برای کودکان عبارتند از:

درمـان زردی( یرقان) نوزادان؛ افزایش توان سیستم ایمنی و قدرت دفاعی و کاهش موارد ابتلا به عفونت های گوش و گلو و ریه و سرما خوردگی؛ افزایش قد و وزن و جهش رشدی در کودک و نوجوان؛ افزایش اشتها؛ کاهش رفتارهای عصبی، تندخویی، پرخاشگری، لجبازی و به طور کلی اختلالات رفتاری به خصوص در نوجوانان؛ ارتقای ضریب هوشی، قدرت حافظه و توان یادگیری؛ تحریک خونسازی و رفع کم خونی؛ تعدیل تمایلات نامطلوب جنسی نـوجوانان؛ تنظیم  قاعدگی دختران نوجوان و کاهش درد و ناراحتی عادت ماهیانه ایشان؛ افزایش قدرت بدنی، رشد بیشتر عضلات و افزایش کارایی جسمی کودک در ورزش و بازی و فعّالیت بدنی؛ درمان آکنه(جوش غرور) و بسیاری موارد دیگر ادامه مطلب...

چهارشنبه 93 آبان 7 , ساعت 5:32 عصر


 

4- زندگی استریل و ترس دایمی از بیماری: اصرار افراطی و وسواس گونه ای که تحت تاثیر آموزه های طبّ جدید در ما ایجاد شده است که همه چیز را تمیز و تمیز و تمیز کنیم و از هر بیماری، حتّی سرماخوردگی فرار کنیم؛ حاصلی جز ضعف قوای دفاعی بدن نخواهد داشت. منطق ضرورت واکسیناسیون از نظر طبّ جدید آن است که ارتش دفاعی بدن باید برای آمادگی مبارزه با میکروب ها، گاهی تمرینات یا رزمایش هایی را تجربه کند و واکسن زدن حکم همین تمرین را دارد. ما با این منطق موافق هستیم امّا این که واکسیناسیون روش مناسبی برای این کار است را قبول نداریم چراکه اعتقاد داریم واکسیناسیون نفوذ دادن دشمن به مرکز ارتش بدن است. روش منطقی تر آن است که از این وسواس بیمارگونه شستن و گندزدایی دایم محیط زندگی خود دست برداریم و بدون ترس بیجا ازمیکروب ها زندگی کنیم. امیدوارم مرا متهم نکنید که تبلیغ زندگی غیر بهداشتی می کنم بلکه هدف من جا انداختن این نکته است که افراط در تمیزی باعث بیماری است ادامه مطلب...

چهارشنبه 93 آبان 7 , ساعت 5:30 عصر

بچه ام زیاد سرما می خورد 1 

ضعف سیستم ایمنی از مشکلات بسیار شایع و از ره آوردهای نامیمون زندگی و طبّ مدرن است. علم،  به ویژه در حیطه بهداشت و درمان، روز به روز پیشرفت می کند امّا وقتی از مردم سوال می کنیم که « فکر می کنید شما سالم ترید و کمتر مریض می شوید یا قدیمی ترها؟» پاسخ مشترک تقریبا تمامی سوال شوندگان این است که   :« قدیمی ترها از ما سالمتر بودندبه راستی چرا چنین تفکّری در ذهن اکثر مردم نقش بسته است؟ پاسخ این سوال چندان سخت نیست؛ واقعیت این است که ما نسبت به نسل های قبل از خود، ضعیف تر شده ایم و فرزندان ما، حتی نسبت به ما هم ضعیف تر هستند

این « ضعف»که واژه ای عامیانه است؛ در فرهنگ طبّ سنّتی به نحوی تعریف می شود و در قاموس طبّ مدرن به شیوه ای. براساس آموزه های طبّ قدیم، شاید مهم ترین تفاوت مردمان این زمان نسبت به قدیمی ترها، ضعف کبد آنهاست؛ امّا در فرهنگ واژگان طبّ جدید، این تفاوت به نحو دیگری بیان می شود و آن عبارت «ضعف سیستم ایمنی»است. درواقع، افزایش بروز انواع بیماری های عفونی (و ازجمله همین سرماخوردگی) و غیرعفونی( مثل انواع سرطان ها، آلرژی ها و ...) همه یک علّت مشترک دارند و آن هم این است که نیروی دفاعی بدن ما خسته و ضعیف است.

 

علل ضعف سیستم ایمنی کودکان(و البتّه بزرگسالان ادامه مطلب...

چهارشنبه 93 آبان 7 , ساعت 5:15 عصر

 

نسخه هایی با شلغم 

از قدیمی ترها شنیده بودم که می گفتند که اگر کسی سرما خورده است برود و در مزرعه شلغم غلت بزند. این جمله، نشانگر تاثیر بسیار خوب شلغم در درمان بیماری است. در واقع مصرف شلغم به صورت خوراکی و بخور می تواند به تنهایی اکثر سرماخوردگی ها را درمان کند. برای این کار راههایی وجود دارد از جمله:

- راه رایج و ساده در استفاده شلغم همان پختن آن است. شلغم را با مقدار کمی آب، بخارپز و میل کنید. البته در طول زمان پخت، از بخور دادن با بخار شلغم هرگز غفلت نکنید. استفاده زیاد از شلغم در آش ها و شورباهای مصرفی بیمار هم باید مدّنظر باشد.

- شیره عسلی شلغم: یک مخروط از قسمت ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ